LOVE ONE

åå jag kom på att Love one har gått bort i 8 år nu, jag pratar om hon var en häst... hon är mor till hopp opp som jag pratade tidigare... Hon har fått fina 6 hästar, hon var helt underbar avelsto...  en väldigt bra mamma till alla sina "barn"..
Hon var väldigt gammal och hon är väldigt lätthanterad och allt, hon är värd för det, jag var glad att jag tog hand om henne i några år innan hon försvann, pga hennes ålder & väldigt sämre.
hennes farfar är världens elakaste häst som hette Nevele Pride, han har vunnit många pris hans liv, men sjukt han är skitelak avelhingst.
själv har aldrig träffat Nevele Pride sen jag födde, kanske min mor har sett honom någon gång, men det  känns lite tråkigt tycker jag, men hörde att han är fin avelhingst i alla fall, jag antar att Hopp opp hade lite ärv av hans mors farfar, nevele pride i blod.... Hopp opp sparkade mycket, bet en del, och var galen ofta & känslig men inte jämt, beror på hans HUMÖR!!  men övrigt han är otroligt snäll, han var ganska galen när han kom till oss från träningen där han passar inte in, jag tvungen hantera honom bli en bra häst, jag kämpade i helår att få honom en bra självtroende, han blir mer och mer snäll och lugn & gärna lyndad, men han kan gärna vara knäpp i sina dagar ibland ;-p . men jag har gjort en del bra uppfostran för honom att han ska bli en bra häst... men nu är han såld vidare till nya tjejen hade honom nu ett år. jag är glad för det, jag hade ingen TID att sköta honom när jag pluggade i örebro, han förtjänar bättre att hos nya ägaren där hon får väl uppfostra honom vidare ;-)


bilden är lånad i google. Nevele pride på bilden, visst han är fin?
han dog 1993 pga hans sjukdom tarmen, om jag förstod rätt...


otroligt vacker häst!

vila i fred både Love one & Nevele Pride.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback